Şans mı dediniz?


Bir şeyim de normal insanlar gibi olsa  olmaz mı? Doğum günüm bile yılbaşı gecesi, öyle gıcık bir durum ki anlatamam… Küçükken çok da fazla kafaya takmazdım; hep ailemle kutlardım doğum günümü ve  her yıl değişik bir sürpriz yaparlardı bana,  birkeresinde (sene 1986 ) doğum günü pastamı ve hediyemi  kapıya bir noelbaba getirmişti birden kapıyı açınca karşımda onu görmek beni resmen yerime çivilemiş, donmuş kalmıştım.

Kocaman kocaman açılmış gözlerimde yarı heyecan yarı korkuyla, ”bunlar benim için mi? deyivermiştim sadece… Tamam bunlar güzel şeyler, belki o devirde her çocuğa nasip olmayacak şeyler olsa da ben yinede de hep doğum gününü arkadaşları ile kutlayanlara özenirdim taaaa o zamanlar bile…

Eh artık çocuk değiliz ve noel babanın gerçek olmadığının da farkındayız, annemin ”üzülme bak senin doğum gününü tüm dünya kutluyor” kandırmacasıda etkisini yitirdi (herkes yılbaşını kutluyor benle hiç alakası yok). İnsan  doğumgününü  sadece aileleyle kutlamak istemiyor, sevdiği değer verdiği dostları da yanında olsun, bazı seneler istiyor ki evde değilde, eğlenip kurtlarını dökebileceği bir yerde olsun. Ama bu maalesef benim neredeyse imkansızlarım arasında…

Herkes sırf benim doğum günüm diye yılbaşı gecesini her sene benimle geçirmek zorunda da değil…Üstelik evde değil dışarıda kutlamaya kalksak yılbaşı gecesi her mekan normalin iki katı fiyatta ve kapasitesinin üstünde rezervasyon aldığı için tıklım tıkış oluyor, ne yediğinden ne eğlendiğinden birşey anlıyorsun… E bir kaç gün önce ya da sonra kutlasan diye bir öneriyi kabul etmiyoum, çünkü doğum günü organizasyonlarının  gerçek tarihinde yapılması konusunda ısrarcıyımdır. Ama yanlış değil ki insan doğduğu günü kutlar, o gün dışında yapılan her kutlama sedece sıradan bir  eğlencedir, doğumgünü kutlaması değil…

(derin bir offffff)… Anlayacağınız sırf bu durum  beni doğum günü kutlamaktan soğuttu…İstemiyorum doğum günü filan. Şöyle sıcak bir yaz günü doğsam ne olurdu  sanki.. Kahpe felek bana daha doğarken attmış bir kelek:-)

Birde doğum günümü sorupta benden ”’yılbaşı gecesi” cevabını alanların ”aaaaaaaa ne kadar şanslısın” demeleri yok muu…. Bunun nesi şans yahu, imkanım olsa seve seve değiştirirdim bu tarihi…

Bir Cevap Yazın

