Tırtıl Kurabiye


Yeni bir tarif paylaşmayalı biraz uzun bir süre oldu ve ben bunun farkındayım. Aslında geçen süre zarfında boş durmadım illaki yeni denemeler, güzel tarifler uyguladım ama ya fotoğraf çekmeye fırsat bulamadan yendi ve bitti ya da birkaç tanesinde bolca göz kararı kullanarak alelacele yaptığım için ölçülendirecek vakti bulamadım. Ayrıca daha önce güncemde de belirttiğim gibi çok ağır bir grip geçirdim ve hala da enerjimi toplayamadım.

Uzun süredir yapmayı planladığım Tırtıl Kurabiye tarifi komşu mutfaktan arkadaşım Saadet’in mutfağından transfer bir tarif. Bu kurabiyeyi ilk onun evinde tatmıştım ona da yine  benimde tanıdığım Meryem vermişti bu tarifi. Bu ilk tadış anından sonra resmen kendimi durduramadım belki bir yuuuhhh diyeceksiniz bana ama üstüste sekiz tane yedim ama banamısın dememişti.

Malzemeleri ve yapılışı kolay bir tarif ama sizi temin ederim bir kez deneyince vazgeçemeyeceksiniz…  Ayrıca çok da bereketli; öyle ki ben ilk dememde aşağıda vereceğim ölçülerin yarısı ile yaptım ve yaklaşık 30 adet kurabiye elde ettim…

Malzemeler:

1 Paket Oda sıcaklığında margarin

1paket Buğday nişastası

1 bardak pudra şekeri

1 çay bardağı sıvı yağ

2 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 çay bardağı iri kırılmış fındık

Alabildiği kadar un

Yapılışı:

Margarini ve pudra şekerini derin bir kaba alıp iyice yoğuralım üzerine nişasta, yumurta, sıvıyağ,  fındık, kabartma tozunu ilave edip hafifçe karıştıralım, bu karışıma azar azar ve eleyerek un ilave edelim. Elimize yapışmayacak fazla set olmayan bir hamur elde edelim. yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize aralarında bir parmak boşluk kalacak şekilde yıldız uçlu kalıptan geçirerek parmak uzunluğunda hamurlar sıkalım. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri çok hafif pembeleşinceye kadar pişirelim

Afiyet olsun….

Bir Cevap Yazın

