Bu da benim başarı hikayem… Elveda kilolar, hoşgeldin mutluluk…


Uzun yıllar spor yapmış, dans ile uğraşmış ve asla kilo problemi yaşamamış olan ben, evlenip dansı, sporu unutunca, mutfakta harikalar yaratma sevdasında olunca, hafif bir depresyon atlatıp, tam zamanlı çalışma sürecinden uzaklaştıktan sonra iyice sapıtmış vaziyetteydim.

Bir bir alınan kiloları görmemeye daha doğrusu görmemezlikten gelmeye başlamıştım. Çevremdeki arkadaşlarım da ya yeni doğum yapmış ya da hamile olunca bu durum hiç rahatsız etmiyordu sanki beni. Herkes tombul bende… ohhhh gelsin tatlılar, gitsin hamur işleri hayat yerken güzel.-di benim için…. Sadece beni çok eski tanıyan ya da son 1-2 senedir görmeyenlerle karşılaşınca aaaa ne kadar değişmişsin, (benden ilerde giden göbişimi görüp) hamile misin yoksa deyip, yooooo değilim dediğimde, biraz?  kilo almışsın lafları duyuyordum ama onu da o kadar önemsemedim. Zavallı kocişim de kalbim kırılmasın diye bu gidişe bir dur demem konusunda uzunca bir süre beni uyarmadı. (Hakkını yemiyim dedi bir kere bu yeni süreç başlamadan 1 hafta önce çok kilo aldın ya bu göbek ne böle hamile gibi diye ama geç oldu). Zaten eşimden ilk kez böyle bir şey duyup, bunu ablamdan artı o karşılaştığım insanlardan duyduklarımla birleştirince ortada bir problem olduğunu iyice hissettim.  Kilo aldım mı saç dibimden, ayak parmağıma kadar genel biçimde alıyor olmamda bu gerçekle yüzleşmemi geciktirdi sanırım…

Ahhhh  bir sabah tüm cesaretimi toplayıp, o tartıya çıkıp ta kilolar bir bir yukarı çıkarken dur artık ne olur durrrrrrr diye bağırışımı görmeliydiniz. Tartı nihayet gerekenin yaklaşık 19 kilo üzerinde bir yerlerde durunca üzerinden indim ve dumura uğramış bir vaziyette aynanın önüne attım kendimi…

Ya ben nasıl bu hale geldim nasıl, aldım bu kiloları, bu aynada gördüğüm ben miyim, ben kendime ne yaptım böyle diye ağladım ilk kez ve acilen diyet ve spora başıyorum diye karar aldığımda tarihler 24 Mayısı gösteriyordu…

Önce kendime yağdan ve şekerden fakir; protein, karbonhidrat ve vitaminden dengeli bir beslenme programı yaptım… 3 lt suyu içmeden günü bitirmemeye ant içtim.. Çok kararlıydım, hırslıydım başaracaktım…Başlarda beni, mutfağımı ve iştahımı bilen kimsecikler bana inanmadı… Diyetteyim dediğimde bıyık altından güldü bir çoğu ama ben yılmadım… Her gün diyetime ilave olarak 1 saat tempolu yürüyüş yaptım… Ayrıca gözümün önünde olup bana koca popomu ve bıngıldak göbişimi hatırlatsın diye  tüm spor aletlerimi de evin salonuna yığdım. Rutin işlerimin arasında bile 15 dakika da olsa onları kullandım. Öyle komikti ki halim bir şey için salondan mutfağa geçmem gerekse kalmışken 50 mekik çekip gidiyor işim bitip de yerime geçeceğim zaman yine 50 mekik çekip oturuyordum… Dizileri spor aletlerinin üzerinde seyrediyor, müzik açıp ellerimde dumbell ile dans ediyordum…

Her gün tartılmayı alışkanlık haline getirmiştim o nedenle o pis kiloların hızla gidişini matematiksel olarak da gözümle görebiliyordum. Tahminimden daha hızlı gidiyorlardı çok mutluydum. Bu benim motivasyonumu iyice arttırmıştı… Ha tabi arada kaçamaklarım olmadı mı elbette oldu, diyetteysek dünya zevklerinden geçecek değiliz ya…Her Pazar kahvaltı öğününde abartmadan istediğim her şeyi yedim… Arada Burger kaçamağı bile yaptım ama asla patates yemedim sadece mayonezsiz wooper ve suyla yetindim (Zaten cola alışkanlığım yok hiç de sevmem ).

Temmuz başında üyesi olupta kapısını hiç açmadığım spor salonuna yeniden başladım. Yağ-kas-su ölçümü yapıldı hemen ve he şeyim çok normal çıktı sadece kemik ağırlığım sınırların baya üzerinde (bunu zaten biliyordum çünkü genetik) birde eski dansçı olmamdan ötürü kasım biraz yüksek ki bu da kötü değil aksine güzel bir şey miş kas hızlı yağ yaktırırmış, yani spor hocam öyle dedi… Ayrıca kemiklerim kalın olması da çok iyiymiş çünkü  Allah geçinden versin ileride menepoza girip kemik erimesi olacak yaşlarıma geldiğimde bunun faydasını görecekmişim… Bir de ne kadar doğru bilemem ama kemik ağırlığımın fazlalığı nedeniyle  ben her zaman tartıda gördüğüm rakamdan 5 kilo eksik görünürmüşüm yani atıyorum tartıda 60 görüyorsam ben 55 görünürmüşüm… Hadi bakalım… Spor salonunda da gittikçe  1 saat kardiyo çalışması yaptım ve 1 satte yakında orta tempoda yüzmeye başladım…

Kilo verdikçe yaklaşık 2-3 senedir sığamadığım kıyafetlerime yeniden sığmaya başlayınca kendimi alışverişlere vurdum ama hataymış… Siz siz olun istediğiniz kiloya gelmeden yeni bir şeyler almayın  çünkü bir kıyafeti alıp 15 gün sonra  daraltmaya götürmek zorunda kalıyor insan..

Giysi dolabım yenilendikçe, istediğim şeyleri yeniden gönül rahatlığı ile yakıştığından emin olarak giyebildikçe  bende özgüven patlaması doruk noktasına ulaştı. İncecik belim, dümdüz karnım, incecik kollarımla yeniden plajlarda bikinimle salınabiliyorum… Gün batımında suyun kenarına uzanıp aaaaa balinalar intihar etmiş galiba, karaya vurmuş :-)  diyecekler korkusu olmadan fotoğraflar çektirebiliyorum.. Depresyonum da bitti, çok mutluyum resmen dünyaya pembe gözlüklerle bakıyorum…

Öhööömmm… öhööömmmmm…. Veeeeeee…… tarihler bu gün 4 Ağustosu , tartılar ise -16 kilo yu gösteriyor… ne dersiniz başarmış mıyım…

Artık versem de olur vermesem de olur bir 3 kilom daha var bana göre, bana göre diyorum çünkü çevremde olanlar yeterrrrrrrrrrrrrrr diye bağırıyor en başta da kocişim, tahta gibi kadın istemiyorum abartma diyor bana…..

Artık yeme-içme düzenimi ve sporumu hayat şekli haline getirdim. Arada yine bolca kaçamak yapıyorum ama hemen bir sonraki öğünde ya da günde onu gerek kaloriden kısarak gerekse sporu arttırarak telafi ediyorum…

Özetle diyeceğim o ki … Kaba tabirle  Azimle s.çan gerçekten mermeri delebiliyormuş ben bu 2-3  ayda bunu gördüm… Eğer insanın  başka bir sağlık sorunu yoksa , ve düzgün bir vücut proporsiyonunu varsa, dengeli beslenmeyi esas alan bir diyet ve düzenli ama abartılı olmayan bir sporla istediği görünüme ve kiloya yıpranmadan gelebiliyor… O öldüren zayıflama hapları, abuk subuk otları çöpleri silin kafanızdan….  Olmaz diye bir şey yok.  Azmedin ve başarın…

//

Bir Cevap Yazın

