Üzümlü Cevizli Kek


Yıllardır şu kek olayı ile başım dertteydi. Tamam yapmadım mı yaptım elbette ama sonuç hiç bir zaman beni tam manasıyla tatmin edemedi. İstediğim kadar bir türlü kabartamadım keklerimi. Önce bana başka konularda da sorun çıkaran fırınımı sorumlu tutuyordum, neyse ki tadilat esnasında fırını değiştirdim. Yeni fırınımla ilk denememi yapıpta sonucun yine bana göre kötünün iyisi olduğunu görünce artık sorunun kalıptan kaynaklandığını iyice anladım. ”Ucuz alacak kadar zengin değilim” diyen atalarımızın ellerinden öpüyorum ben gerçekten çok doğru-ymuş. Çünkü bu güne kadar aldığım kek kalıpları adı sanı duyulmamış markalardı ve fiyatı da bu tür ürünler için tahmini ortalamanın çok altındaydı.

Sorunun esas kaynağını anladıktan sonra nihayet cumartesi günü annemin illaki ”Nimet Abla” gişesinden bilet isterim ısrarına dayanamayıp trafik çilesine rağmen Eminönüne gittik İsot’la birlikte. İyiki de gitmişim çünkü hazır onca yolu gitmişken benim için mutlak uğrak noktam olan Nüans Pastacılık Ürünlerine de uğrama şansım oldu. Çok değişken fiyatlara kek kalıpları vardı ancak ağzı o dandik kalıplardan yanan ben bu defa Alman malı Kiser marka bir kalıp beğendim. Bu konu da ki sıkıntımı bilen ve vıdı vıdı söylenmelerimden bunalan kocişkom fiyatı biraz tuzlu olmasına rağmen almışken iyisini al dedi ve bende yeni kalıbıma kavuşmuş oldum.

İlk denemeyi ablamların maç izlemeye bize gelmesini de fırsat bilerek bu gün yapmaya karar verdim. Bu defa ya olacaktı ya da ben artık ”bu benim beceriksizliğim” deyip bir daha kek yapmayacak ve kaderime razı olacaktım. Gerçekten artık iyice umudumu yitirmiştim Osmanlısından, güneydoğusuna, italyanından , çin mutfağına her konuda harika sonuçlar elde eden ben cidden bunu kabul edecektim. Ama gel gör ki canım yeni kalıbım kekimi kabarttıkça kabartarak beni bu düşünceden vazgeçirdi. Ben bu gün tercihimi Üzümlü Cevizli Kekten yana kullandım, bir fırsatını da bulup yenip bitmeden fotoğrafladım. Biz çok sevdik umarım deneyen herkes de en az bizim kadar sever.

Malzemeler:

4 yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı yoğurt

1 su bardağı sıvı yağ

1 dolu avuç sarı kuru üzüm

yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz

1 limonun kabuğu

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

3 bardak un

Yapılışı:

Derin bir kapta yumurtaları ve şekeri krema kıvamına gelene yadar yaklaşık 5 dakika çırpalım. Daha sonra sırasıyla sıvı yağı, yoğurdu, vanilyayı,limon kabuğu rendesini, üzümü ve cevizleri ekleyip çırpmaya devam edelim. Bu karışıma elenmiş unumuzu ve kabartma tozumuzu ilave edelim ve unumuz  da iyice karışıncaya kadar çırpmaya devam edelim. Yağladığımız ve hafifçe un serptiğimiz kalıbımıza alıp yaklaşık 170 derece önceden ısıtılmış fırında 40 dakika kadar pişirelim. Üzerine tercihen pudra şekeri serperek servis yapalım.

Not: Her fırının pişirme süresi illaki farkeder.Ben kendi fırınıma göre süre verdim. Ancak siz fırına attıktan sonra ilk 20 dakika asla fırını açmamak kaydıyla (yoksa kek söner) sonrasında ara sıra bir kürdan batırarak içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Eğer kürdan temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.

Bir Cevap Yazın

