Büyükada Usulu Zeytinyağlı Barbunya


 Yaz+Mutfak=Zeytin yağlı yemekler benim için. Gerek havaların sıcağından doğan hafif ama besleyici yeme isteğinden  gerekse başta domates olmak üzere çogu sebzenin  hasının da  en uygun fiyatlarda pazar yada market raflarını süslemesinden ötürü daha bir lezzetli oluyor. Gel gelelim tam bir yaz delisi olan ben kışında özlüyorum yaz yemeklerini. 

Bilenler bilir ben derin dondurucuda sebze saklamam çünkü tadı bana değişiyor gibi gelir ama Barbunya müstesna. Onsuz ne yaz ne kış olabiliyorum. O nedenle yazdan yine attım dolaba birkaç poşet şimdi ara ara çıkarıp,pişirip hasret gideriyorum.

Bu gün yine ne pişirsem, ne pişirsem diye dört dönerken evin içinde aklıma dolaptaki barbunyalarım geldi. Ama evimde misafirim olan anneme alışılmış barbunyanın dışında bir lezzzet tattırmak istedim o nedenle bu gün ki tercihimi Büyükada usulü Barbunyadan yana kullandım. Yapımı biraz meşakatli olsa da sıradan lezzetlerin dışına çıkmak isteyenler için işte lettzet garantili tarifi…

Malzemeler:

yarım kilo taze barbunya

2-3 adet ortaboy soğan

2 küçük boy patates

2 ortaboy havuç

4 diş ortaboy sarımsak (1 dişini ayır)

3 ortaboy rendelenmiş domates(kış domatesleri renksiz olduğu için ben kışın iki yemek kaşığı salça kullanıyorum) 

1 adet küp küp doğranmış domates

bir avuç kuş üzümü

yarım çay bardağı Zeytin yağı

3 yemek kaşığı ayçiçek yağı

bir fiske tarçın

3 çay kaşığı toz  yada 3 kesme şeker

tuz

yapılışı:

Bir kase içine kuş üzümlerimizi koyup üzerine sıcak su ekleyerek şişmeye bırakalım.

Orta boy bir tencereye ayçiçek yağımızı koyup üzerine barbunyalarımızı ekleyip orta ateşete kavurmaya başlayalım barbunyayı en son ekleyeceğimiz için kendi halinde ara ara karıştıralım.

 Bir diğer tencereye de zeytinyağımızı koyup üzerine önce küp küp doğradığımız havuçlarımızı atıp kavuralım daha sonra da yine küp küp doğradığımız patateslerimizi atıp birlikte  iyice kavuralım. Üzerine yemeklik doğradığımız soğanlarımızı ekleyip kavurmaya devam edelim üzerine rende domateslerimizi ya da salçamızı  ilave edip kavurmaya devam edelim.

 Bu karışımın üzerine diğer tencerede kvrulmaktan olan barbunyalarımızı, şekerimizi sarımsağımızı ilave edip bir kaç kere karıştıralım. Son olarak üzerine kenarda şişmeye bıraktığımız kuş üzümlerimizi , iki parmak üzerine çıkacak kadar sıcak suyumuzu,tuzumuzu ve tarçınımızı ilave ededip kısık ateşte pişmeye bırakalım. İndirmemize 15 dakika kala küp küp doğranmış domateslerimizi de ilave edelim.

 Malzemelerimiz yumuşayıp, az miktarda suyu kaldıktan sonra ocağımızı söndürüp tenceremizin kapağını açalım.

Barbunyamız servis kabına alınacak sıcaklığa ulaştığında ayırmış olduğumuz 1 diş sarımsağı tenceremizin içine ince ince doğrayıp karıştırdıktan sonra servis kabına alalım. Tercihen üzerini maydanozla süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun…

Bir Cevap Yazın

